Toftum 11. aug.

Upload dine billeder.

Toftum 11. aug.

Indlægaf Finn Ommestrup » søn aug 12, 2012 1:43 pm

der var en "Fed dag" 8-) startede med at køre til Trans kirke. der stod Madeleine & Joannes og groundhandlede. Poul & Allan R bedstemte at vejret var bedre på Toftum, da den var drejet mere over i Nord. Fik pakket grejet sammen i min & Pouls bil og afted det gik til Toftum. Ved ankomst var der 9 skærme i luften og 7-8 m/s næsten lige på. Allan R fik givet en tandem tur til Johannes således at han fik prøvet det. Jeg fik også min første og korte tadtem tur med Alex på et kvarterstid, men vinden faldt så vi måtte ned igen :( . men Alex og Poul blev enig om at jeg skulle prøve en solo tur :mrgreen: fik pakket Buzz'en ud, og fik monteret radio og selvlysende strop og afsted det gik. Pendlede en del i starten :oops: indtil jeg fandt ud af en sådan en "klud" faktisk flyver sig selv ;) . Fik enda øvet en top landing ved Poul's hjælp og hodt skærmen og kom afsted igen :mrgreen: . Frem og tilbage det gik igen indtil vinden faldt endnu mere og jeg ende på stranden. :lol: Samlagt blev det til 1 times solo flyvning 8-) Benny fik også fløjet og øvet en del top landinger, hvilket gik fint indtil alle blandede sig i det :lol: men tror nok han også fik en god dag ud af det.

Så alt i alt tak for alle de hyggelige mennesker der var samlet på start stedet; og for en, for mit vedkommende, fed dag.
Vedhæftede filer
Strtstedet
Benny i højstil...
Poul kommer afsted
Alex efter tandem tur med ny elev
Finn Ommestrup

Re: Toftum 11. aug.

Indlægaf Poul Henriksen » søn aug 12, 2012 6:05 pm

Tillykke med soloen Finn, det klarede du super flot. Og som du selv skriver, så fik du styr på penduleringen rimeligt hurtigt.....og så flyver sådan en klud jo lige pludselig meget bedre.

Ellers startede dagen jo meget tidligere på Lindtorp, hvor vi fik skiftet batteriet på spillet, så den kan holde strøm igen. Herefter fik Rønn og Søren et par optræk hver, og Rønn smuttede lige op til skybase, for at finde ud af at der var temmeligt koldt på toppen. Men han fik en god tur, og var lavet af teflon da han landede igen ;)
Jeg smuttede til Trans Kirke sammen med Camilla som skulle øve sig i groundhandling. Senere stødte Madeleine og Johannes til, og Johannes måtte konstatere at konen havde lidt bedre tag i skærmen.
Søren og Rønn kom også til Trans, og fløj en god tur på Bovbjerg.

Som billedrne viser så sluttede dagen på Toftum, og man må sige at det var en super dag, hvor en meget ambitiøs plan lykkedes.

Lad os få nogen flere af de dage, og gerne næste weekend, når vi får fint besøg fra hele landet :D
Poul Henriksen
Bestyrelsesmedlem

Re: Toftum 11. aug.

Indlægaf Søren Egebjerg » søn aug 12, 2012 9:45 pm

Ja, hold da op! Sikke en dag.

Tre spots på en enkelt dag er ikke hverdagskost. Og slet ikke i denne sommer.

Stort tillykke til Finn, som fik en fornem debut. Jeg minder forsigtigt om, at nogen så skylder skræntøl. (Der er vist et par elever, som stadig skylder, er der ik'?)

Også fedt at se Benny på Toftum. Der er godt nok sket noget med formanden i løbet af sommeren. Nu kan han jo næsten flyve ;-)

Og så bør man vist også lige fremhæve Madeleine, som viste fine takter med groundhandlingen ved Trans. Sikke en energi! Jeg havde været flad efter en halv time. (Johannes lagde jeg ikke så meget mærke til, men mon ikke det gik, som det skulle)

Alt i alt var der vist flere, som fik en august-lørdag, der kommer i den gode ende af minde-bogen. Jeg gjorde i hvert fald. Og tak for det!

Og så lidt billeder...
Vedhæftede filer
Madeleine groundhandlede nonstop i en helvedes tid. Og det så rigtig godt ud til sidst.
Madeleine med Nova'en. Fantastisk energi! Det skal du snart få lært.
Rønn havde Tito med hele dagen. Den lille hund klarede det flot - men var nok lige så flad som Rønn, da turen gik hjemad.
Klassisk Bovbjerg - Rønn vender forkert.
Rønn ved fyret.
Lidt problemer med at få løft nok ved Trans kirke. Men det lykkedes da at komme til fyret og tilbage mere end en gang.
Flotte farver - og dejlige skyer.
Optræk på Lindtorp. Tror, det er faldskærmsspringernes fly, der lander.
Finn på sin første solotur. I rigtig flot stil!
Poul fjernstyrer Finn - som om, det var nødvendigt...
Dige i fuld kontrol.
Toftum i aftensol - Dige, Finn og Egebjerg
Toftum - Alex, Finn og Egebjerg
Landet efter rigtig mange timer i luften. Helt flad!
Fuld gas ved Toftum.
Toftum - jeg elsker dig!
Søren Egebjerg
Klubmedlem

Tilbage til Billeder - Galleri - Fotoalbum