Krik Vig er blevet endnu bedre

Upload dine billeder.

Krik Vig er blevet endnu bedre

Indlægaf Søren Egebjerg » søn feb 17, 2013 7:47 pm

Kære venner,

Det var kun Henrik og jeg, der fik glæde af det i dag, men der er tilsyneladende rigtig gode nyheder på Krik Vig.

Der er ændret på hegnet, så kreaturerne ikke længere kan komme ned til startområdet/skrænten. Først troede jeg, at det var for at holde dem væk fra skrænten lige nu, hvor der er is og andre underligheder, som de kan komme til skade med. Men el-hegnet bag starten er fjernet. Der er også fjernet flere af buskene i læhegnet. Hvad der skal ske, vides ikke. Men det ser positivt ud.

Elever (og alle andre) kan glæde sig over, at hegnet nede ved vandet også er fjernet. Det ser ikke ud som om, det kommer op igen. Der er fjernet flere stolper. Pas dog på - enkelte står endnu. Når hegnet ikke er der, er det laaaangt lettere at lande på stranden, hvis vinden er for kraftig til toplandinger.

Dagen i dag blev en kold fornøjelse. Det var ikke frostvejr, men den bed godt. Vi målte godt 8 m/s på toppen - i en lidt sydlig retning. Derfor besluttede vi at gå ned og starte. Det var noget rod. Den bar slet ikke - sikkert på grund af den lidt skæve vind. Så op på toppen igen.

Jeg fløj, mens Henrik fumlede med fejlstart og kom truende tæt på læhegnet.

Det hjalp, da jeg kom ned og fik ham smidt ud over. Til gengæld var det så min tur til at fumle. Jeg kan se, at jeg har nogle udfordringer med ørerne på min nye flyver. Jeg fik i hvert fald kravat et par gange. Sammenholdt med en vind, der nu var godt over de 8 m/s gav det nogle rigtig rodede startforsøg.

Men i luften kom jeg da igen.

Vi kunne næsten flyve ned til teglværket, da vinden rettede lidt mere ind - og i øvrigt begyndte at løfte langt bedre. Klokken 17.30 landede vi begge på stranden. Kolde og mætte for i dag.

Eneste minus ved dagen: Vi savnede alle vores klubkammerater. (elever er undskyldt, da d'herrer instruktører alle var forhindret i dag.)

Flyvende hilsner

/Søren
Vedhæftede filer
Søren i den nye Blacklight - billedet er tyvstjålet fra Henriks facebook...
Henrik fik sin første tur på Krik Vig
Henrik
Henrik
Henrik
Søren Egebjerg
Klubmedlem

Re: Krik Vig er blevet endnu bedre

Indlægaf Henrik Hundahl » søn apr 14, 2013 1:45 pm

Desværre Søren! Den flinke landmand har vist bare fornyet sine hegnspæle - men han har stadig sørget for at vi har parkering og et super startsted - og tak for det!
\Henrik
Henrik Hundahl
Bestyrelsesmedlem

Tilbage til Billeder - Galleri - Fotoalbum