Første weekend i oktober - optræk og elendig skrænt

Upload dine billeder.

Første weekend i oktober - optræk og elendig skrænt

Indlægaf Søren Egebjerg » man okt 03, 2011 7:37 pm

Første weekend i oktober bød på sommerligt vejr og besøg fra storbyen. Michael lod sig lokke til Vestjylland, og det giver jo altid lidt mere ballade på en flyvedag, når han er med.

Lørdag mødtes vi på Lindtorp om formiddagen. Poul, Leif, Rønn, Michael og jeg selv var der hele dagen. Ex-parafun-Nikolaj var der det meste af dagen, og Formand-Benny kiggede forbi, men ville ikke flyve.

Men det var en super dag, som altid, når vi mødes på flyvepladsen. Så tak for det.

Søndag var Rønn, Michael og jeg på jagt efter en sydlig skrænt. Vi endte ved Serup på Thyholm. Det så egentlig fint ud, men det var ikke den store succes. Rønn kunne sagtens flyve, men Michael måtte på stranden to gange. Jeg forsøgte mig kun en enkelt gang og det gik absolut ikke bedre. Jeg nåede vel 12-13 sekunders flyvning, før jeg stod på stranden.

Men igen betød flyvningen ikke så meget. Selskabet fejlede intet. Og det blev bestemt ikke kedeligt. Slet ikke, da Michael besluttede sig for at agere bjergbestiger og kravle op af en ret så stejl skrænt.

Vi krydser fingre for, at efteråret lader vente lidt på sig, så vi kan få et par flyvedage igen snart.

/Søren
Vedhæftede filer
Jeg tog kun en enkelt tur,
Det var fint vejr men desværre ret diset. Billedet her er lige før, jeg siger farvel til snoren - vi er vel i 320 meter...
Masser af dejlige, sorte pløjemarker, men de gav desværre ingen termik. I hvert fald ikke noget, vi magtede at fange.
Sådan ser drengene ud, når man kommer ind til landing.
Leif, Poul og Michael reddede sig en kort aftentur med en pilot, som ikke havde problemer med termikken.
Fly-by i udkanten af Bur - der var vist knald på.
En kold øl efter en god dag.
Michael insisterede på, at han kunne kravle op lige foran bilerne. Der var et dejligt reb lidt længere henne, men nej. Det skulle være her. Og det blev faktisk ret morsomt.
Det er ikke nemt at slæbe grejet op af en næsten lodret skrænt.
Så kom den unge mand endelig tæt nok på toppen til at få nogen til at hive udstyret op. Men der er stadig langt hjem.
Der er noget om, at vinden bevæger sig op ad skrænten. Sjovt nok slæber den sand med op...
Selv om vi griner af dig, vil vi gerne hjælpe.
Bare lige ti centimeter mere...
En lettet Michael Olesen efter dagens motion
Det' go' gas
Det kan godt være, at det ikke var den nemmeste vej til toppen, men det var helt klart den sjoveste.
Vinden ved Serup var ikke fantastisk, men Rønn havde ikke problemer med at blive hængende.
I andet forsøg lykkedes det Michael at komme i luften. Det var dog ikke uden kamp. Tilskuerne morede sig kosteligt over det...
Michael stak hurtigt i luften, men vinden (eller var det teknikken) svigtede. Her bruger han linere og skræm til at trimme et træ.
Michael på vej til udelanding med laaaaang gåtur hjem.
Fik god hjælp til at få liv i skærmen, men det var ikke nemt.
Ikke meget vind at starte i - et tegn på, at jeg ikke skulle flyve?
Efter 15 sekunder i luften så udsigten sådan ud. Og der var langt op til bilen...
Søren Egebjerg
Klubmedlem

Tilbage til Billeder - Galleri - Fotoalbum